Ayvalı Kereviz Çorbası

Mart 1, 2012

Kış mevsiminin en çok sebze ve meyvelerini seviyorum. Yeni siteme kış bitmeden kışın en sevdiğim malzemeleriyle yaptığım bir tarifle başlamak istedim. Bu yıl kış bir türlü bitmek bilmedi, ama yine de çok fazla gecikmeden ayvalı kereviz çorbası ile başlıyorum.

Çorbanın içinde geçtiğimiz aylarda pazar tezgahlarından eksik olmayan favorilerim var: Ayva ve kereviz içinde, nar (azıcık da olsa) üstünde! Yerelması ve beyaz lahana ile birlikte bunlar benim en sevdiğim ‘kış beşlisi’.

Çorbanın malzemeleri oldukça tanıdık. Son bir kaç yıldır, sıkça yapılan ayvalı kereviz yemeğinin bir çeşit çorba hali.  Yapılması oldukça basit; sonuç bayağı lezzetli.

Tadını biraz yoğunlaştırmak için ocaktan almadan hemen önce yarım bardak krema, veya kıvamını artırmak için pişirirken küçük bir patates eklenebilir. Ben böyle en basit halini çok seviyorum. Hem kerevizin kendi kıvamı yetiyor, hem de ayvanın kattığı tat bu haliyle daha çok ortaya çıkıyor. Bir de enfes kokuyor!

Image

Ayvalı Kereviz Çorbası

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 yemek kaşığı tereyağı

(isterseniz sadece tereyağı veya sadece zeytinyağı kullanabilirsiniz)

2 orta boy kereviz (iri doğranmış)

1 orta boy ayva (iri doğranmış)

1 orta boy soğan (ufak ufak doğranmış)

5 su bardağı su (veya sebze suyu)

1 adet defne yaprağı

tuz, karabiber

süslemek için bir avuç nar tanesi ve birkaç kereviz yaprağı

İçine tereyağı ve zeytinyağını koyduğunuz bir tencereyi orta hararetli ocağın üzerine koyun. Terereyağı tamamen eriyince küp küp kestiğiniz soğanları ekleyip soğanlar sararıncaya kadar kavurun.

Doğranmış ayva ve kerevizleri de ekleyip bir iki dakika daha kavurun. Üzerine suyu, defne yaprağını, tuz ve karabiberi ekleyin. Su kaynayınca tencerenin altını kısıp  kapağını kapayın. Kerevizler iyice yumuşayınca ocaktan alın.

Defne yaprağını çıkardıktan sonra blenderden geçirin. Servisten önce isterseniz nar taneleri, kereviz yaprağı ve birkaç damla sızma zeytinyağı ile süsleyin.

11 Responses to “Ayvalı Kereviz Çorbası”

  1. Swedish Chef Says:

    cok guzel gorunuyor hemen deneyecegim….harika bir site olmus. emeginiz icin cok tesekkurler.

  2. Arzu Says:

    Super otesi bir tarif… Fotografada bayildim. Bu hafta Taiwan’dayim ve bunu yapmam imkansiz ama Atlanta’ya doner donmez mutlaka deneyecegim. Diger tariflerini sabirsizlikla bekliyorum. 🙂

  3. Misil Says:

    Cok lezzetli gorunuyor, guzel bir kis corbasi.

  4. Bahar Gedikli Says:

    harika! gurur duydum!

  5. pinar mermer Says:

    Harika olmuş. Eline sağlık!

  6. Basak Soykan Says:

    Cok guzel olmus, eline sagliiiikkk.. Fotografa da bayildim..

  7. zesrat Says:

    hepinize cok cok tesekkur ederim!

  8. saynur Says:

    Esra’cım ailece begenerek izliyoruz:) ellerine saglık

  9. Gulipek Says:

    Yine ilk defa duydugum bir yemek. Iyi ki blog’a baslamissiniz. 🙂 Bir sorum olacak; defne yapraklarini da blenderdan geciriyor muyuz.? Bir yerde defne yapragini yemenin sakincali oldugunu okumustum.

    • zesrat Says:

      Merhaba Gulipek,
      Sorun/uyarin icin cok tesekkur ederim!! Hemen duzelttim. Blenderden gecirmeden once defne yapragini cikarmak gerekiyor!
      Tekrar tesekkurler!


Bir Yanıt Bırakın

