Zeytinyağlı Çağla

Mart 1, 2012

Onbir yıl uzak kaldığım semt pazarlarına iki sene önce Türkiye’ye dönüp yeniden kavuşunca çok sevinmiştim. Pazarlarda tamamı ile yerel ve mevsimsel ürünler  satılmadıgını görünce biraz hevesim kaçtı ama, yine de bahar gelince soluğu semtimizin pazarında aldım. Bakla, çağla, enginar ve bir kaç demet yeşillik toparlayıp eve geldim.

Daha önce etlisini yaptığım çağla yemeğinin bu defa zeytinyağlısını yaptım. ‘Biraz tadına bakayım’, ‘bir de yoğurtlu deneyeyim’ derken bütün tavayı bitirdim. Çağla mevsimi bitinceye kadar, daha bir kaç defa bu şekilde, bir defa da mutlaka etlisini yaparım.

Image

Zeytinyağlı Çağla

Yarım kilo çağla

10-12 adet arpacık soğan

3 diş sarmısak

3 yemek kaşığı zeytinyağı

1 yemek kaşığı dolmalık fıstık

limon kabuğu rendesi (salatalık soyacağı ile bir iki şerit soymak yeterli. Pişerken içine koyup, daha sonra çıkarmak üzere kullanılacak)

tuz, bir çay kaşığı toz şeker (isterseniz; ben koymadım)

süslemek için dereotu

Çağlaları yıkayıp ikiye bölün ve bir kenara ayırın. Apracık soğanları soyup büyük olanlarını ikiye kesin. Sarmısakların üzeri önce ezip sonra ufak ufak doğrayın.

Zeytinyağını koyduğunuz genişçe bir tavaya soğan sarmısak ve dolmalık fıstıkleri köyün. Orta hararette, soğanlar sararıp, dolmalık fıstıklar pembelesinceye kadar kavurun. Çağlaları ve limon kabuklarını ekleyip, istediğiniz kadar tuz atın. 8-10 dakika daha karıştırarak kavurun. Çağlalar hafif yumuşadığında üzerini örtecek kadar sıcak su ekleyin. Üzerine kapak kapatmadan, suyu çekinceye kadar pişirin.

Pistikten sonra biraz soğumasını bekleyip, tabağa alın. Üzerini doğranmış dereotu ve sızma zeytinyağı ile süsleyin.

3 Responses to “Zeytinyağlı Çağla”

  1. basakg Says:

    Çağla yemeğini hiç duymamıştım. Mutlaka deneyeceğim.

  2. Gulipek Says:

    Hic duymamistim cagla yemegi. Elinize saglik.


Bir Cevap Yazın

