Çikolatalı Unsuz Kek

Nisan 28, 2012

Bundan daha kolayı olabilir mi? Üç ana malzemeden oluşan, başlangıcından bitişine yarım saat süren, güzel, şık, enfes bir kek! Son dakika misafirleri için, ziyarette yanınızda götürmek için, ya da sebepsiz! Tarifin sahibi Rozanne Gold, Radically Simple ismli kitabında bu tarifi, hani o herkesin dolabında bulundurduğu siyah mini elbiseye benzetiyor. Değişik aksesuarlarla bir çok farklı yere giyebileceğiniz o elbise gibi, bu kek de farklı eklemelerle, şık davetlere de, hafta içi sıradan bir akşam yemeği sonrasına da çok yakışıyor. Bugün ahudu sosu ile süslü bir halini yaptım. Bir top vanilyalı dondurmayla, taze meyvelerle, portakallı sosla, dövülmüş antep fıstğıyla, ya da birkaçının birleşimiyle servis edilebilir. Hepsi de birbirinden güzel olur!

Bu tarifi pek çok kişinin kolayca yapabileceğinden ve çok seveceğinden öyle emindim ki, diğer tariflerde olduğu gibi telefonumla çektiğim tek bir kare fotoğraf eklemek yerine, binbir marifetinden biri de fotoğraf çekmek olan sevgili arkadaşım Yeşim’den yardım istedim. Yeşim’in sabırla çektiği fotoğraflardan seçip sizlere kolaylık olsun diye bir de slideshow ekledim. Mutlaka deneyin!

Çikolatalı Unsuz Kek

450 gram bitter çikolata

150 gram tereyağı

5 yumurta

1 paket vanilya (isteğe bağlı)

Fırınınızı önceden 190 derecede ısıtın.

Küçük bir tencereye çikolata ve tereyağını koyup, çok kısık ateşte yavaş yavaş erimeye bırakın.

Derin cam veya bakır bir kap içerisine 5 yumurtayı kırıp üzerine bir çimdik tuz atın ve hacminin yaklaşık üç katına çıkıncaya kadar blender yardımıyla aralıksız çırpın.

Eriyen çikolatalı karışıma eğer kullanıyorsanız vanilya ekleyin. Ateşten aldıktan sonra bir iki dakika beklettiğiniz karışımı çırpılmış yumurtalara yavaşça (birbirine katlıyormuş gibi) karıştırın.

İçerisine hafifçe yağlanmış pişirme kağıdı serdiğiniz fırın tepsisine (ben 22cm’lik cam fırın kabı kullandım) karışımı dökün. Hafifçe sallayıp tepsiye düzgün bir şekilde yayılmasını sağlayın.

18 dakika pişirdikten sonra çıkarıp yaklaşık yarım saat soğumaya bırakın.

Ahududu Sos

300 gram donmuş ahududu

1 kahve fincanı şeker

3-4 damla limon suyu

Donmuş ahududuları küçük bir tencereye koyup üzerine şekeri ekleyin. Kısık ateşte ara sıra karıştırarak pişirin. Bir kaç damla limon suyu ekleyip koyulaşınca (sos içine batırdığınız bir kaşığın arkasını hafifçe kaplıyor, akıp gitmiyorsa yeterince koyulaşmış demektir) ocaktan indirin. İsterseniz çekirdeklerini süzebilir veya olduğu gibi kullanabilirsiniz.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

7 Responses to “Çikolatalı Unsuz Kek”

  1. Bahar Gedikli Says:

    offffff!! nasıl canım çekti!!

  2. pinar mermer Says:

    canım istedi hamile kadın var burda:)

  3. Seda Says:

    Merhabalar,
    Kek cok guzele benziyor. En kisa zamanda denemeyi dusunuyorum. Bir iki sorum var:
    1. Eger uzerine pudra sekeri serpmezsek cok mu tatsiz oluyor?
    2. 190°de degil de 160-170°de bitaz daha uzun pisirirsek ayni basarili sonucu alir miyiz? Yumurtali karisimlari cok yuksek (180°nin ustunde) pisirmeyi pek istemiyorum da.
    Yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim.

    • zesrat Says:

      Merhaba Seda,
      Ben ilk yaptigimda %80 kakaolu cikolata kullanmistim ve uzerine pudra sekeri serpmek iyi olmustu. Ancak daha sonra kokaosu daha az bitter cikolata kullandim, uzerine pudra sekeri serpmedigim halde sekeri gayet yerinde olmustu.
      Bence 170 derece 5 dakika daha fazla pisirmenin hic bir sakincasi olmaz, hatta kivami daha iyi bile olabilir:)
      Ilgilendiginiz icin cok tesekkur ederim:))

  4. eylem Says:

    Esra, ben bunu dun aksam denedim, mukemmel bir kek oldu. Sayende epey insani sasirtti. Bu kadar basit, bu kadar lezzetli…Kesinlikle tarif defterimde yerini aldi. Siteden baska seyleri de denemek icin sabirsizlaniyorum. Ellerine saglik.


Bir Cevap Yazın

