Kabaklı Semizotu Çorbası

Mayıs 13, 2012

Cuma günü elime iri bir demet yabani semizotu geçti. Tabii yere göğe sığdıramadım! Büyük bir kısmı derhal süzme sarmısaklı yoğurtlu ve nar ekşili salata gibi klasik şekillerde yendi. Geriye kalanıyla da bugün tarifini vereceğim çorbayı yaptım. Bu tarifin değişik versiyonlarına bir kaç yerde rastladım. Tarifin orijinalinde çorba soğuk, hatta buzlu servis ediliyor (şef Alain Coumont‘un tarifi). Kabak çorbanın gövdesini oluşturduğu için, krema, patates, un gibi kıvam vericilere gerek kalmıyor, bu da çorbayı büyük ölçüde hafifletiyor. Kabak yerine kuşkonmaz veya kabak-kuşkonmaz karışımı da kullanılabilir bence. Semizotu yerine de başka otlar kullanılabilir (mesela kuzukulağı). İlginç olan, buna çok benzer bir tarif, bir yerde “detoks çorbası” olarak geçiyor. Oradan mı etkilendim bilemiyorum ama bu çorba bana bayağı iyi geldi… Özellikle biraz fazla kaçırılmış bir haftanın sonunda!

Image

Kabaklı Semizotu Çorbası

2 orta boy iri doğranmış kabak

2 su bardağı ayıklanmış semizotu

1 orta boy küp küp doğranmış soğan

2 diş iri doğranmış sarmısak

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 cm rendelenmiş taze zencefil (veya ½ çay kaşığı toz zencefil)

1 adet defne yaprağı

3 su bardağı su

tuz, karabiber

Orta hararetli ocağın üstüne koyduğunuz tencerenin içerisinde zeytinyağını kızdırın ve doğranmış soğanları sararıncaya kadar kavurun. Sarmısakları ve zencefili ekleyip bir iki defa daha karıştırın. Doğradığınız kabakları da tencereye koyup bir dakika hepsini birlikte kavurun. Üç bardak suyu ekleyin ve defne yaprağını içine atın. Su kaynayınca, ocağın altını kısıp kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirin.

Semizotunun sadece yapraklarından bir su bardağı kadar bir kenara ayırın. Geri kalanını ateşten almadan önce çorbanın içine karıştırıp yaklaşık bir dakika (semizotlarının rengi solmadan) pişirin.

Defne yaprağını çıkarıp, çorbayı blenderden geçirin. Servis etmeden önce çorbanın içine önce ayırdığınız semizotu yapraklarını ekleyin ve isterseniz rende şerit kabak ile süsleyin.

4 Responses to “Kabaklı Semizotu Çorbası”

  1. Bahar Gedikli Says:

    bugün pazara gidicem, bunun malzemelerini alayım diyorum

  2. Bahar Gedikli Says:

    malzemelerimi aldım, sonucu bildireceğim. ancak defne yaprağı bulamadım umarım önemli bir eksik değildir

  3. Bahar Gedikli Says:

    çok güzel oldu, zevkle yedim. gerçekten de doğal ve kolay!


Bir Yanıt Bırakın

