Kahvaltılık Sütlü Bulgur

Mayıs 14, 2012

Hafta sonu bir arkadaşım sabahları sıcak birşeyler yiyerek güne başlamak istediğini söyledi. Ben de eskiden daha fazla sıcak kahvaltı yaptığımı farkettim. En çok da “kırma yulaf” ile yaptığım türlü türlü kahvaltıları özledim. Burada o şekilde hazırlanmış yulafa henüz rastlamadım, ama o zamanlar ‘Türkiye’ye dönünce bunu bulgurla yaparım!” dediğimi hatırladım. Bu sabah yaptım. Artık uzunca bir süre kahvaltıda ne yiyeceğim belli oldu! Kolay, lezzetli, sağlıklı, besleyici…daha ne ister insan güne başlarken? Hatta sabah erken çıkan, hiç vakti olmayanlar hafta sonu bundan çokça pişirip, hafta içi ısıtarak yiyebilirler. Kutudaki gevrekler hiç gücenmesin, bu bulgurun eline su dökemezler!

 

Image 

 

Kahvaltılık Sütlü Bulgur

1 ölçü bulgur

3 ölçü süt

Üzerine:

Ceviz (veya sevdiğiniz başka bir kuruyemiş)

Çilek (veya başka bir meyve ya da kurumeyve)

Bal (veya agave şurubu, akçaağaç şurubu)

Tarçın

Sütü kaynatıp içine yıkadığınız bulguru atın. Orta hararette, ağzı açık kaynamasını beklerken bir iki defa karıştırın. Kaynayınca kapağını kapatıp ateşi kısın. Taneler yumuşayınca kadar pişirin. Bu noktada hemen servis edebilir, veya dolaba kaldırabilirsiniz. Isıtırken eğer çok kuru ise biraz süt ekleyebilirsiniz.

Üzerine isteğinize göre tarçın, ceviz, bal ve meyve koyup servis edin.

Bir Yanıt Bırakın

