Maş Fasulyesi Salatası

Mayıs 24, 2012

Evde bir çok çeşit yeşilliklik var. Hepsini ayrı ayrı bir yerlerde kullanıyorum ama artanları bir arada kullanmak için ideal bir salata maş fasulyesi salatası. Hem fasulyeler, hem de kırmızı pancarlar bütün yeşilliklerden gelen aromaları ve üzerine dökülen sosu iyice içine çekip, çok lezzetli oluyorlar.

Bundan 6-7 yıl önce maş fasulyesinin peşinden çok koşmuştum! O zamanlar Türkiye’de de olduğundan, ve adının maş fasulyesi olduğundan haberdar değildim. İngilizce adı ile “mung beans” olarak bildiğim bu fasulyeler hakkında o dönem çok fazla yazı okumuştum. Çoğu içerdiği yüksek protein ve bir çok mineralden (özellikle magnezyum), veya bağışıklık ve sindirim sistemine olan yararlarından bahseden övgü dolu yazılardı. Hakkında çok yazı vardı ama her yerde bulunmuyordu. Almak için bayağı uzaklara gittiğimi hatırlıyorum. Türkiye’ye dönüp de hem pazarda, hem marketlerde bulunca çok sevindim! Kışın çorbasını, yazın da salatasını sıkça yapıyorum.

Image

Mas Fasulyesi Salatası

2 su bardağı haşlanmış maş fasulyesi

3 adet orta boy haşlanmış pancar (küçük küpler halinde kesilmiş)

4-5 sap taze soğan

2-3 sap taze sarmısak

2 avuç roka

Birer avuç maydanoz, dereotu, nane, fesleğen

Sosu için:

1 yemek kaşığı nar eksisi

Yarım limonun suyu

2 yemek kaşığı zeytinyağı

tuz, karabiber

Tüm yeşillikleri istediğiniz incelikte doğrayıp, haşlanmış mas fasulyeleri ve küp küp kesilmiş pancarlarla karıştırın. Sos malzemelerini ayrı bir kasede iyice çırpıp salataya ekleyin. Hemen servis edebilirsiniz, ama biraz dinlenirse daha lezzetli olacaktır.

Bir Yanıt Bırakın

