Bakla Köftesi

Mayıs 28, 2012

Hep böyle olur zaten. Düşünmezken, düşünsem de umut etmezken bir anda oluverir. Bugün nasıl olduysa oldu ve sebze köftesi ile barıştım! Pek çok yerde deneyip sevmemiştim. Ya kuru, ya tatsız, ya da fazlasıyla et köftesine benzetme çabasından kişiliksiz gelmişti. Tariflerden evde yaptıklarım da çok öteye gitmemişti. Bugün herşey değişti. Hem de hiç sebze köftesi yapmayı planlamamışken. Bakla salatası yapıyordum ben. Baklaların içine yeşillikleri koydum, bir gün öncesinden kalan salata sosunu da ekledim, bir tabağa alıp yiyecektim. Salataya bir göz attım. Gözüme pek güzel gözükmedi. Baklalar biraz fazla dağılmıştı. İşte olanlar o anda oldu. Bir anda mutfak robotunu alıp içine boca ettim salatayı. Bir kaşık tam buğday unu, kimyon, kırmızı biber ekleyip püre yaptım. Sanki salata kabından mutfak robotu kabına geçtikten sonrası bilinçdışı gerçekleşti. Püreyi yaptım, ekleyeceklerimi ekledim, köfteleri yapıp, pişirdim. Tabağa koyunca bilincim yerine geldi. Bu köfteler çok ama çok güzel oldu. Önceki yediklerimde sevmediğim ne varsa, bunlarda yok. Hep inandığım gibi, en basiti, en güzeli oldu. Restoranı olan varsa lütfen yapıp yedirsin herkese, zira ben eve fazla insan sığdıramam!!

Image

Bakla Köftesi

2 su bardağı haşlanmış taze bakla

Birer avuç maydanoz ve dereotu

3-4 sap taze soğan

tuz, kimyon, kırmızı biber, karabiber

1 yemek kaşığı tam buğday unu

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 kahve kaşığı limon suyu

1 çay kaşığı Dijon hardal

(son üç malzeme artık salata sosu idi)

Tüm malzemeleri mutfak robotundan geçirip, istediğiniz boyda köfteler yapın. Yağsız yapışmayan tavada veya çok az zeytinyağında pişirip servis edin.

(Ben yanına bir de Sriracha, soya sosu ve tahin karışımından oluşan bir de sos yaptım)

3 Responses to “Bakla Köftesi”

  1. bahar Says:

    bunu da yapıcam, çok hoş görünüyor


  2. […] köftelerine geçen sene merak salmıştım. Tesadüfen çok sevdiğim bir bakla köftesi yapmıştım. Kuru börülceden yaptığım bu çeşidin beni en çok heyecanlandıran kısmı […]


Bir Cevap Yazın

