Vişneli Köfte

Temmuz 31, 2012

Aslında ismi Halep veya Antakya’nın Vişneli Kebap’ı olmalı, ama ben asıl tariften biraz uzaklaştığım için daha genel bir isim koydum. Hem vişne mevsimi, hem de Ramazan pidesi bulunurken yapmadan geçemedim. Çocuklar kolaylıkla yiyebilsin diye vişnelerin çekirdeklerini çıkardım ama vişneler çekirdekli olursa çok daha güzel görünüyor. Benim yaptığım şeklinde çekirdeklerini çıkarırken çıkan suları da kullandım. Çıkarmadan yapılınca biraz vişne suyu eklemek gerekebilir. Bir de süslemek için üzerine taze kişniş koydum. Maydanozla da olur ama kişnişin eklediği tada ben bayıldım. Tavsiye ederim.

Image

Vişneli Köfte

½ kilo dana kıyma

2 orta boy kurusoğan

2 su bardağı çekirdeksiz vişne

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 çubuk tarçın, 1 çay kaşığı tane kimyon (yoksa ½ çay kaşığı toz tarçın ve bir çay kaşığı toz kimyon kullanabilirsiniz)

1 adet defne yaprağı

1 tutam limon kabuğu rendesi

tuz, karabiber

sülemek için taze kişniş

Kıymaya tuz ve karabiber ekleyip küçük küçük (cevizden biraz küçük) köfteler yapınç Bir yemek kaşığı zeytinyağını en büyük boy tavanızda kızdırın ve köfteleri tek sıra halinde (gerekirse iki partide) kahveringi bir renk alıncaya kadar pişirin. Bütün Köfteleri bir kenara alıp, aynı tavaya yemeklik doğranmış soğanları koyup bir iki dakika kavurun. Defne yaprağı, tane kekik, çubuk tarçın, limon kabuğu rendesi ve biraz tuz ekleyip kavurmaya devam edin. Soğanlar iyice pişince köfteleri tekrar tavaya alın ve üzerine vişneleri ekleyip altını kışın. Yaklaşık 15 dakika, kıvamı artıncaya kadar pişirin.

Üzerini doğranmış kişnişle süsleyip, Ramazan pidesi veya tırnaklı pide ile servis edebilirsiniz.

2 Responses to “Vişneli Köfte”


  1. […] Daha önce İstanbul’da bir yerde yemiş, tarifini araştırmış ve kendi versyonumu da burada yayınlamıştım. Burada yediğimizde vişne likörü vardı, ben vişne kullanmıştım. Et ve […]


Bir Cevap Yazın

