İnce Ekmek Salatası

Eylül 12, 2012

Artık ekmekler konusunda öyle hassasım ki, bugüne kadar bayatlamış/kurumuş ekmeklerle yaptıklarımdan bir yemek kitabı çıkabilir! Bu salata da onlardan biri. Bana çocukluğumda teyzemin yaptığı Elbistan (Maraş) yöresine ait Pisik Omacı’nı hatırlatıyor. Onun için Elbistan’dan peynir ve yufka ekmek gelmesini beklerdik. Her seferinde bayılarak yer, bir sonrakini iple çekerdim. Ben malzemeleri ve şeklini biraz değiştirdim. Pisik Omacı önce yoğurulup, sonra köfte şeklinde sıkılarak yenirdi. Benimki dağınık, salata şeklinde. Çocukluğumdaki bağlantıdan mı bilmiyorum, çok seviyorum bu salatayı. Ben tek başına yedim, ama ızgara etlerin yanına da güzel olur.

Image

İnce Ekmek Salatası

1 su bardağı ufalanmış kuru ince (yufka) ekmek

2 orta boy domates

1 küçük kırmızı soğan

1 avuç dolusu taze reyhan

50 gram ufalanmış beyaz peynir

tuz, pul biber (ben isot kullandım)

2 yemek kaşığı zeytinyağı

Kırmızı soğanları piyazlık doğrayıp biraz tuzla öldürün. Doğranmış domates, ince kıyılmış reyhan, tuz, pul biber, soğan ve ufalanmış ekmeklerle birlikte derin bir kaba koyup iyice karıştırın. Zeytinyağını da ekleyip, bir iki dakika ekmeklerin yumuşamasını bekleyin. En son ufalanmış beyaz peyniri de ekleyip servis yapın.

One Response to “İnce Ekmek Salatası”


  1. […] önce yazmıştım, bayatlamış ekmekleri değerlendirmeyi görev biliyorum diye! En çok da yumurtayla […]


Bir Cevap Yazın

