İncir ve Sakızlı Zabaglione

Eylül 20, 2012

Mevsimi bitmek üzere olan incirleri uğurlamak için onları hoş tutacak, sarıp sarmalayacak bir krema yapmak istedim. Bizim sütlü tatlılardan başlayıp, yavaş yavaş diğer mutfaklardan ne uygun olur diye bakınırken, İtalyanların Zabaglione’sini (ya da Fransızların Sabayon’unu) bulup aramayı bıraktım. Öyle basit, öyle kadifemsi bir kremadır ki… Bu kadar sevdiğim halde bugüne kadar neden hiç yapmadım bilmiyorum. Klasik Zabaglione’nin üç malzemesi var. Yumurta sarısı, şeker ve Marsala şarabı. İlk önce Marsala şarabı ve kakuleli bir Zabaglione yapayım diye düşündüm, ama Marsala bulamadım. İyi ki de bulamamışım. Şarap yerine sakız likörü koydum. Kaşık kaşık yerken incir ve sakız kokularıyla bir Çeşme’ye bir Sakız Adası’na gittim gittim geldim!

Image

İncir ve Sakızlı Zabaglione

 8 adet olgun incir

4 adet yumurta sarısı

¼ su bardağı toz şeker

¼ su bardağı sakız likörü

Küçük bir tencereye bir miktar su koyup ocağa koyun ve kaynayınca altını kısın. Diğer tarafta tencerenin üstüne yerleşebilecek büyüklükte, cam veya bakır bir kap içerisine yumurta sarıları ve şekeri koyup telle iyice çırpın. Kabı içinde su kaynayan tencerenin üzerine yerleştirip (ateş kısık olacak, fokur fokur kaynamayacak) yavaş yavaş likörü ekleyin ve çırpmaya devam edin. Yaklaşık 10-12 dakika sonra karışım hafifçe katılaşmaya başlayacak ve telle çırparken şeritler oluşacak. Bu noktada ateşten alıp servis edeceğiniz kaba alın ve üzerine dilimlediğiniz incirleri yerleştirin.

Klasik Zabaglione bu şekilde servis ediliyor. Ben incirlerin üzerine bir çay kaşığı pudra şekeri serptim ve krem brüle çakmağı ile incirlerin üzerlerini karamelize ettim. Çakmakla yakmak yerine bir iki dakika fırının ızagarasında da incirleri hafif kızartabilirsiniz. Ilık servis etmenizi tavsiye ederim.

2 Responses to “İncir ve Sakızlı Zabaglione”


  1. esracığım herhalde tadıda görüntüsü kadar güzel olmuştur sana afiyet olsun


  2. […] de incirlerin sonu gelmeden (geçen seneki tarifte olduğu gibi) meyveyi olduğu gibi tüm güzelliğiyle bırakan bir tatlıyla uğurlayayım dedim. En hafifinden […]


Bir Yanıt Bırakın

