Ayvalı Yulaflı Muffin

Ekim 31, 2012

Bu aralar bolca ayva, nar ve balkabaklı tarifler düşünüyorum. Sonbaharın kıymetlilerini eviriyorum, çeviriyorum, kokluyorum. Kafamda bir tarif belirince de, mutfağa koşup heyecanla yapıveriyorum. Bu sabah da dolaptaki son ayvayı alıp rendeledim ve bu muffini yaptım. Kahveyle birlikte harika bir sonbahar kahvaltısı oldu!

Görsel

Ayvalı Yulaflı Muffin

1 iri ayva, rendelenmiş (yaklaşık 2 su bardağı dolusu)

1.5 su bardağı tam buğday unu

1 su bardağı yulaf ezmesi

2 çay kaşığı kabartma tozu

1 çay kaşığı karbonat

1 çimdik tuz

1 çay kaşığı tarçın

½ bardak esmer şeker

2 yumurta

100 gram eritilmiş tereyağı

½ bardak süt

Fırını önceden 175 derecede ısıtın ve muffin tepsisine muffin kağıtlarını yerleştirin.

Derin bir kapta tüm kuru malzemeleri (un, yulaf, tuz, şeker, kabartma tozu, karbonat, tuz ve tarçın) karıştırın. Diğer bir kapta da sıvı malzemeleri (süt, yumurta ve eritilmiş tereyağı) iyice karışıncaya kadar çırpın. Rendelenmiş ayvayı, sıvı ve kuru malzemeleri birleştirin, ve hafifçe (sadece kuru malzemelerin tamamı ıslanacak kadar) karıştırın.

Hamuru muffin yuvalarının ¾’u dolacak şekilde paylaştırın. Yaklaşık 20 dakika pişirip, soğumaları içim tepsiden çıkarın.

Bir Yanıt Bırakın

