Trabzon Hurması Tatlısı

Kasım 11, 2012

Trabzon hurmasına gereken ilgiyi gösterememişim! Kendinden bu kadar tatlı, yemesi bu kadar zahmetsiz, ve bir sürü tarifte kullanılabilecek bir meyveyi çıkar çıkmaz almalı ve bir sürü tarif denemeliydim. Oysa hurmaların sıra sıra dizildiği manavların önünden yürüyüp yürüyüp geçtim.

Neyse ki iyice tezgahlardan kaybolmadan bu tatlıyı yaptım. Tatlı için en olgunlarını kullandım. Çıkardığım püresi öyle tatlı, öyle güzel kokuluydu ki, daha bir sürü tatlı geldi aklıma yapabileceğim. Hatta buharda pişirilmiş püresinden harika bir bebek maması olur diye düşündüm.

Bu tarifi yaparken çok fazla kararsız kaldım. Tüm yumurta mı kullansam, yumurta sarısı mı? Şekerle mi tatlandırsam, pekmez veya akçaağaç şurubuyla mı? Süt mü koysam, krema mı? Ya baharat olarak ne kullansam? Tarçın? Hint cevizi? Vanilya? Biraz evdeki malzemeleri düşünüp, biraz da üşengeçlikle tarif aşağıdaki şekli aldı. Bu şekli bayağı hafif oldu. Belki bir dahaki sefere (mevsimi bitmeden tekrar hurma alırsam) daha yoğun olması için krema ve yumurta sarısı kullanırım. Sizler de mutlaka diğer alternatifleri de deneyin.

Image

Trabzon Hurması Tatlısı

5 adet yumuşak Trabzon hurması

½ su bardağı toz şeker

3 yumurta

½ su bardağı süt

1 paket vanilya

Fırını önceden 180 derecede ısıtın.

Hurmaları yıkayıp ince bir tel süzgeçten veya kevgirden geçirip püre haline getirin (kevgirin üzerinde kalacağı için kabuklarını soymaya gerek yok). İçine sekeri, yumurtaları, vanilya ve sütü ekleyip iyice çırpın.

Küçük fırın kaplarına (ben ½ su bardaklık kaplardan 6 tane kullandım) karışımı bölüştürün. Kapları fırın tepsisine dizip, tepsiye kapların yarı hizasına gelecek kadar sıcak su ekleyin.

Yaklaşık 25 dakika fırında pişirin. Soğuması için hemen dışarı çıkarın. Soğuduktan sonra kolayca ters çevirerek servis edebilirsiniz.

2 Responses to “Trabzon Hurması Tatlısı”

  1. JoKeR Says:

    oy oy bu trabzon hurma tatlısıda ne yenirdi şimdii


  2. […] oldu!! Renginden, yoğunluğundan, kendinden tatlı oluşundan geliyor muhteşemliği. Geçen yıl yazmıştım gereken önemi veremedim bu meyveye diye. Bu yıl tam tersi, hiç eksik etmiyorum mutfaktan. Geldi […]


Bir Yanıt Bırakın

