Sveyka / Antakya

Kasım 29, 2012

Tok ağırlaması zor olurmuş. Sveyka’yı bize çok fazla kişi tavsiye edilmişti ama gittiğimizde çok aç değildik. Ondan sanırım yemeklerden çok fazla etkilenmemiş olmam.

Mezeler

Malzemeleri, tazelikleri çok güzeldi ama hepsinde bir çekingenlik vardı. Biraz daha tuzlu, biraz daha baharatlı, sarmısaklı, biraz daha ekşi… Hepsine bir şey eklemek istedim. Karışık meze tabağında, cevizli biber (ki en çok bunu sevdim), humus, zeytin salatası, fava, patlıcan salatası (abugannuş), zahter salatası ve süzme yoğurt vardı.

 

Fettuş Salatası

Mevsim salatası üzerine yağda kızarmış ince ekmek, ve sert peynir serpiştirilerek yapılan bir salata. Ekmekler biraz fazla yağ çekmişti, ve salatanın diğer kısmı ile nedense çok kaynaşamamışlardı.

 

Sucuklu Börek

Daha çok pastırma baharatlarının tadını aldım. Bu da tavsiye üzerine seçtiğim bir ara sıcaktı. Güzeldi, eminim tekrar yemek de isterim, ama ‘farklı tadları bulma’ amacımın dışında tutatarım.

 

Vişneli Kebap

Çok beğendim! Daha önce İstanbul’da bir yerde yemiş, tarifini araştırmış ve kendi versyonumu da burada yayınlamıştım. Burada yediğimizde vişne likörü vardı, ben vişne kullanmıştım. Et ve sosu lezzetli, sununumu da bayağı görkemliydi.

Künefesi enfesti, ama fotoğraf çekemeden yediğim için belgeleyemedim! Öyle oluyor künefeyle!!

Sveyka’ya Cumartesi gitmek istemiş yer bulmamamıştık. Pazar gittiğimizde ise bizden başka bir masa daha vardı. (o masada da Belediye Başkanı varmış; sanırım onun telaşından olsa gerek, Antakya’nın geri kalan restoranlarında bulduğumuz ilgi ve sıcaklığı da burada bulamadık.) Ben mutlaka bir defa daha, bir Cumartesi akşamı gidip tekrar farklı yemekler deneyeceğim. İlk defa Antakya’ya gidecek olanlara da buraya vakit ayırmalarını tavsiye ederim. Yemekler bir yana, Antakya’nın kalbinde yer alan, ve yakınlarda restore edilmiş görkemli taş binası için.

 

http://www.sveyka.com/

Adres: Kurtuluş Caddesi No 58 Antakya / Hatay

Tel: +90 326 213 3947

 

 

Bir Yanıt Bırakın

