Kahvaltılık Pekmezli Kabak

Aralık 2, 2012

Antakya’dan aldığım kömbe baharatını başka  nerelerde kullanırım diye düşünürken aklıma geldi. Amerika’da her yerde bulunan bu kahvaltılığı (pumpkin butter) arada alır, yer, çok da severdim. Kastamonu’dan gelmiş harika dut pekmezi, son getirdiğim baharat, ve tam mevsimindeki bal kabağıyla birleşince, aldıklarımdan daha lezzetli hem de tam ‘buralı’ bir karışım oldu. Olduğu gibi ekmeğe sürüp yenecek kadar güzel, ama aklımda içine biraz tahin katmak, üstüne ceviz ekmek, krep içine sarmak, tahinli veya sade dondurma ile yemek gibi başka başka niyetler de var!

IMG_3088

Kahvaltılık Pekmezli Kabak

1 kg bal kabağı

½ su bardağı elma suyu (tercihen taze sıkılmış, yoksa katkısız)

4 yemek kaşığı dut pekmezi (üzüm pekmezi de kullanabilirsiniz)

2 tatlı kaşığı kömbe baharatı (tarçın, zencefil, mahlep, karanfil ve yenibahardan oluşan bir karışım. Siz zevkinize göre bunlardan birini veya birkaçını kullanabilirsiniz)

Fırını önceden 180 derecede ısıtın.

Kabakları dilimleyip pişirme kağıdı serdiğiniz tepsiye dizin (tercihen kabuklu, ama hazır soyulmuş doğranmış aldıysanız o şekilde de olur). Yaklaşık 1 saat (bıçak rahatça batacak kadar) pişirin, 15 dakika soğumaya bırakın.

Kabuklarını ayırıp iri parçalara ayırıp mutfak robotunun haznesine koyun. Kolay ezilmesi için yarım bardak elma suyu ekleyin, ve iyice ince bir püre haline getirin. 3 kaşık pekmezi ve 2 tatlı kaşığı baharatı ekleyip püre yapmaya devam edin. Karışımı bir tencereye döküp, altı son derece kısık, kapağı yarım açık olarak yaklaşık 40 dakika, veya istediğiniz koyuluğa ulaşıncaya kadar pişirin.

Kavanozlara koyup buz dolabında yaklaşık 2 hafta saklayabilirsiniz.

4 Responses to “Kahvaltılık Pekmezli Kabak”

  1. Seda Says:

    Sitenizi cok begendim. Cok cesit var ve isin guzel tarafi klasik malzemelerden degisik tarifler cikarmissiniz. Butun tariflerinize teker teker baktim. Sebzeyi sevdirmek istedigim ve saglikli, karbonhidrati cok yuksek olmayan gidalarla beslemeyi istedigim kizim icin birkac tarifi denemeye karar bile verdim. Ben, sahsen, blogunuzu yeni kesfetmis oldugum icin uzuldum. İnsallah sizi takip etmeye devam edecegim.

  2. Rukiye kabatas Says:

    Slm ben isvecten rukiye.Super bir site cook begendim inanki hem dogal malzemelerle evde hem markette bulabilecegimiz sekilde yapiyorsun bu cook guzel. Yapilis seklini koymussun resim olarak ben cok severim böle yemektarifleri size basarilarin devamini diliyorum. Vakit buldukca gircem sitenize insallah.


Bir Yanıt Bırakın

