Fas Usulü Limon Turşulu, Zeytinli Tavuk (Djaj Mqualli)

Ocak 19, 2013

Uzun bir aradan sonra İstanbul’a ve bloguma geri döndüm. Gezerken yediklerimden, öğrendiklerimden de mutlaka bahsedeceğim ama öncelikle vermiş olduğum bir sözü tutayım. Limon turşularını kullanarak yaptığım tavuğu biraz önce pişirdim. Aslında turşular olur olmaz bir defa yapmıştım. Hem elimde iyi bir fotoğraf olmadığından, hem de bir defa daha yapıp baharatların ölçüleriyle biraz oynamak istediğimden yayınlayamadım. İlk denememe göre bayağı bir ölçü değişikliği yaptım. Bir de tarifin orijinalini araştırken, birden fazla yöntem kullanıldığını görmüştüm. Ben sanırım ikinci en yaygın olan şekle uygun bir tarif yapıyorum. Daha yaygın olanı tavukları önceden baharatlar içinde bekletmek oluyor. Ben önce tavuğa güzel renkli bir kabuk kazandırıp, baharatları daha sonradan karıştırdım. Böylesi çok daha güzel gözüküyor! Ayrıca ilk yaptığımda klasik Djaj Mqualli tariflerde olduğu gibi tüm bir tavuğun parçalarını kullanmıştım. Servisi çok zor oldu. Bu defa sadece baget kullandım. Faslıları yavaş yavaş kızdırmaya başlıyorum sanırım, geleneksel tariflerindan adım adım uzaklaşarak. Aslı halen Fas’lı, bu şekli ise çok ama çok tatlı!!

IMG_3450

2 yemek kaşığı zeytinyağı

8 adet tavuk baget

tuz, karabiber

2 orta boy kuru soğan, doğranmış

2 çay kaşığı taze çekilmiş kişniş

1 çay kaşığı toz zencefil

½ çay kaşığı zerdeçal (ek olarak 6-7 ip safran da ekleyebilirsiniz, daha güzel bir renk olur)

½ çay kaşığı toz paprika

½ çay kaşığı tarçın (veya 1 çubuk tarçın, sonradan çıkarmak üzere)

1½ bardak su

150 gram yeşil zeytin (mümkünse taş kırma)

1 tatlı kaşığı tereyağı

bir avuç taze kişniş (veya maydanoz), doğranmış

2 tane limon turşununun sadece kabukları (şerit şerit doğranmış)

½ limonun suyu (arzu ederseniz)

Demir tencerede (veya ağır tabanlı başka bir tencerede) zeytinyağını kızdırıp, tuz ve karabiberle ovduğunuz tavuk bagetleri kehribar rengi alana kadar çevirerek kızartın ve bir kenara alın.

Tencereye doğranmış soğanları ekleyip, 10 dakika, şefaflaşıncaya kadar karıştırarak kavurun. Bütün baharatları ekleyip 2 dakika daha kavurmaya devam edin. Tavukları ve suyu tencereye ekleyip, tencerenin kapağını kapatın. Kısık ateşte 40-45 dakika pişirin.

Limon turşusu, zeytinler ve tereyağını da karıştırıp 5 dakika daha pişirin. Servis etmeden önce üzerine doğranmış kişniş veya maydanoz ekleyin ve isterseniz biraz taze limon suyu sıkın. Basmati pirinç pilavı veya kuskus üzerinde harika oluyor.

Bir Cevap Yazın

