Enginarlı Bulgur Pilavı

Mart 19, 2013

Bahar geldi mi, geliyor mu diye düşünmeyi bugün bıraktım. İlkbahar tariflerine geçiyorum. Açılışı da tabii ki enginarla yapıyorum. Artık gerisi, çağla, bakla, diye gelir.

Şu anda bir yandan bu pilavı yiyor, bir yandan yazıyorum. Tek başına harika bir öglen yemeği benim için. Kalanı da akşama yanında ızgara balıkla yenecek. Bitmesine bir iki kaşık kala -şu anda- aklıma geldiği için kalkıp ekleyemeyeceğim ama, üzerine biraz parmesan rendesi de güzel olurmuş diye düşündüm!

IMG_3719

Enginarlı Bulgur Pilavı

4 çanak enginar, küp küp doğranmış

1 adet büyük, yemeklik doğranmış, kuru soğan

1 su bardağı pilavlik bulgur

2 bardaktan 1 parmak fazla kaynamış su

1 avuç çam fıstığı

1 tatlı kaşığı tereyağı (şart değil lezzet için koydum)

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 avuç kıyılmış dereotu

½ limonun kabuğunun rendesi

Yayvan bir tencerede zeytinyağı ve tereyağını kızdırın. Soğanları tencereye koyup sararıncaya kadar kavurun. Fıstıkları da ekleyip, fıstıklar hafif pembelesinceye kadar kavurmaya devam edin. En son küp küp doğranmış enginarları da ekleyip, enginarlar hafif yumuşayınca kadar kavurun. Bu noktada kaynamış suyu ekleyin ve tencerenin kapağını kapatın. Yaklaşık 7-8 dakika sonra enginarları kontrol edin. Tamamen yumuşamışlarsa, tuz, karabiber ve limon kabuğu rendesinden bir tutam ve bulguru suya atıp tencerenin kapağını kapatın. İyice kaynadıktan sonra altını kısıp, tüm suyunu çekinceye kadar pişirin. Ateşten aldıktan sonra kapağı kapalı 10 dakika demlenmeye bırakın. Doğranmış dereotu ve kalan limon kabuğu rendesi ile harmanlayıp, servis tabaklarına alın.

2 Responses to “Enginarlı Bulgur Pilavı”

  1. Gul Oker Says:

    Esracim selam,
    Dun misafirlerime enginarli bulgur pilavini yaptim.Herkes cok begendi hakkaten super lezzetli oldu.Bundan sonrada listemin basina koyuyorum sikca yapacagim anlasilan.Hem cok lezzetli hemde sunumu guzel .Emeklerine saglik.Cok optum

    Gul Oker


Bir Cevap Yazın

