Börülce Köftesi

Mart 23, 2013

Bu fotoğraflardan tadının ne kadar nefis olduğunu anlamak imkansız. Yoksa anlatmasına anlatırım. Zaten üç gündür bunlardan konuşuyorum ben. Karşımdaki kişi “Netanyahu, Obama…” derken bir anda kendini “Ya, demek o kadar lezzetli?!” der buluveriyor!

Baklagil köftelerine geçen sene merak salmıştım. Tesadüfen çok sevdiğim bir bakla köftesi yapmıştım. Kuru börülceden yaptığım bu çeşidin beni en çok heyecanlandıran yanı türlü şekilde yenebilmesi. Aklıma gelen servis şekilleri:

–            Sarmısaklı yoğurtla,

–            Körpe ıspanak salatasıyla,

–            Hamburger köftesi yerine,

–            Nar ekşili domates salatasıyla,

–            Hardal soslu semizotu salatasıyla,

–            Köz biber, köz patlıcan salatasıyla,

–            Keçi peyniri ve kırmızı soğanla…

Eminim biraz daha düşününce daha fazla seçenek ortaya çıkar. Yine her zaman olduğu gibi bayağı basit. Ben içine koyduğum soğanın tadı daha yumuşak olsun diye önce kavurdum. O aşamayı da atlarsanız herşey mutfak robotunun kabında başlayıp bitiyor. Çokça yapıp dondurabilir, yukarıdaki çeşitlerin bir ya da birkaçını deneyebilirsiniz.

IMG_3736

IMG_3761

IMG_3773

Börülce Köftesi

2 su bardağı haşlanmış börülce

½ su bardağı yulaf ezmesi

1 iri kırmızı soğan

3 diş sarmısak

1 yemek kaşığı zeytinyağı (soğanları kavuracaksanız 1 yemek kaşığı daha)

tuz, karabiber, kırmızı toz biber

Kırmızı soğanları yemeklik doğrayıp 1 kaşık zeytinyağında şeffaflaşıncaya kadar kavurun. Sarmısakları tüm tüm atıp bir kaç dakika daha kavurmaya devam edin.

Tüm malzemeleri mutfak robotuna koyup, pürüzsüz bir hamur oluncaya kadar ezin. Kabında yulafın tüm nemi çekmesi için bekletin (yaklaşık yarım saat).

İstediğiniz şekilde köfteler yapıp, ister 200 derece fırında, ister tavada pişirip servis edebilir, veya pişirmeden dondurabilirsiniz.

4 Responses to “Börülce Köftesi”

  1. Irem Says:

    Bu kofteye yulaf ezmesi yerine baska bir alternatif bulabilirmiyiz. Unyada irmik gibi.

  2. ebruozaltug Says:

    Bayıldım bu tarife ama daha çok fotoğrafları sevdim… Ellerinize sağlık – Kanada’dan sevgiler

  3. aslıhan Says:

    baklagillerden köfte nasıl yaparım olur mu olmaz mı derken cuk oturdu tarifiniz 🙂 lezzet garanti de edilmiş, daha ne isterim ki 🙂 çok çabuk denene !!!


Bir Yanıt Bırakın

