Taze Sarmısaklı ve Baklalı Kuzu

Nisan 9, 2013

Geçtiğimiz haftalarda ayağını kıran bir arkadaşıma, çabucak iyileşmesi için kemik suyuyla bir şeyler yapıp götürmek istedim. Aklımda bir iki yemek vardı ama bunu yapınca diğerlerinden hemen vazgeçtim. Bu tarifin güzelliği kemik suyuna biraz ‘ilkbahar’ katılmış olması! Yemeğin ana lezzeti bu mevsimde sadece kısa bir süreliğine tezgahlarda görünen taze sarmısaktan geliyor. Aslında bu yemek için alışveriş yaparken kullanırım diye arpacık soğan da almıştım. Pişirmeye başlayınca vazgeçtim. Sarmısağın o taze lezzetini maskelemek istemedim. Diğer bir ilkbahar favorim taze iç baklayı da yemeğin yoğunluğu için kullandım. Bu noktada bakla tanelerinin kabuğunu soyup soymamak konusunda biraz terreddüt ettim. Uzun süre pişeceği için kabuklu koymaya karar verdim. Açıkçası soymaya da üşendim! Soyacak olsam büyük ihtimalle son yirmi dakikada tencereye atardım. Ben böyle gelişigüzel düşünürken bir de öğrendim ki şöyle bir tartışma varmış (metin İngilizce). Meğer baklaların kabuğunun soyulup soyulmayacağı konusunda bayağı ateşli tartışmalar çıkmış, ve epeydir sürüyormuş!! Siz benim gibi cahil kalmayın, taze bakla kabuğu konusunda nerede durduğunuzu önceden belirleyin☺

En son kattığım, limon kabuğu, limon suyu ve taze nane üçlüsü kuzunun ağırlığını gidermek, biraz ferahlık katmak için birebir. Siz isterseniz taze otları çeşitlendirebilir, zevkinize göre limon suyunu artırıp azaltabilirsiniz.

IMG_4020

Taze Sarmısaklı ve Baklalı Kuzu

1 kilo kuzu gerdan (4-5 dilim)

1 bağ taze sarmısak (6-7 dal), doğranmış

300 gram taze iç bakla

1 yemek kaşığı un

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 yemek kaşığı tereyağı

Yarım limonun suyu ve kabuğunun rendesi

1 avuç taze nane

tuz, karabiber

Etleri pişirmeye başlamadan önce tezgahın üstünde oda sıcaklığına gelinceye kadar (yaklaşık 20 dakika) bekletin. Demir veya kalın tabanlı herhangi bir tencereye zeytinyağını koyup kızdırın. Etlerin her iki tarafına tuz ve karabiber ektikten sonra hertarafı kehribar rengi alıncaya kadar kızartın ve bir tabağa alın. Aynı tencereye  tereyağı ekleyin ve eridiğinde doğranmış taze sarmısakları yaklaşık bir iki dakika, hafifçe yumuşayıncaya kadar kavurun. Sarmısakların üzerine bir kaşık unu serpip bir iki dakika da böyle kavurun. Daha sonra tencereye dört bardak su (elinizde ev yapımı kemik suyu varsa onu da kullanabilirsiniz) koyup kaynayıncaya kadar arasıra karıştırın. Zevkinize göre tuz, karabiber ekleyin. Kaynadığında, baklaları ve etleri (tabağa sızan suyu ile birlikte) tencereye koyun. Tencerenin kapağını kapatıp, altını kısın. Yaklaşık 2 saat (etler çatalın ucuyla çektiğinizde kolayca ayrılıncaya kadar) pişirin. Arasıra kontrol edip, varsa üzerinde biriken köpükleri kaşıkla alıp atın. Altını kapatın ve tencereye limon kabuğu rendesi, limon suyu ve doğranmış naneyi ekleyip biraz dinlendirin. Servis etmeden önce biraz daha taze nane ekleyebilirsiniz.

One Response to “Taze Sarmısaklı ve Baklalı Kuzu”

  1. Serkan Says:

    Ellerinize sağlık yine güzel ve faydalı bilgiler mevcut. teşekkürler makale için.


Bir Yanıt Bırakın

