Kokulu Üzüm Reçeli

Ağustos 23, 2013

Kızım Amerika’dan dönmeyi hiç istememişti. Döndükten sonra üzüntüsünün sebebini anlamaya çalışanlar ona en çok neleri özlediğini sorduklarında, ya üçüncü, ya da dördüncü sırada işte bu üzüm reçelini sayardı! “En sevdiğim reçel yok burada!” Son üç yıldır benim de aramadığım yer kalmadı. Yapılmış reçelden umudu çoktan kesmiştim de, belki o reçellerin yapıldığı Amerika’da adı “Concord” olan üzümlerden bulursam evde reçeli yaparım demiştim. Gezdiğim hiç bir yerde bulamadım. Ta ki, geçen hafta heryerde aradığım bu üzümler kayınvalidemin memleketi Sinop’tan çıkıp gelene kadar. Meğer çoğu kişinin bahçesinde olurmuş bu üzüm; “kokulu üzüm” derlermiş. Öyle güzel ve yoğun bir kokusu var ki, tarif etmesi güç. Aslında benim çocukluğumda, kokulu silgilerin pek revaçta olduğu zamanlarda, üzümlü silginin kokusu aynen bu kokuydu. O zaman “üzüm böyle kokmaz ki” demiştim, ama Concord üzümü ile tanışınca anlamıştım esansın nereden geldiğini.

Biraz bilgi edinmek için araştırırken böyle de bir projeyle karşılaştım. Çok sevindim. Bu muhteşem kokulu üzüm bilinsin, yayılsın ve hiç kaybolmasın. Ailemizde bu kadar Sinop’lu varken ben yeni duyuyorsam, sanırım tanıtımı konusunda yapılacak çok şey var.

Reçeli yapmak oldukça basit. Web sitelerindeki bütün tarifleri gözden geçirip, biraz vakitsizlikten, biraz da aklıma yattığından ben en kolayını seçtim. Pek çok tarifte kabuklar tek tek çıkarılıyor. Bense robotta hafifçe kabukları parçalatıp, süzgeçten geçirdim. Sonuç tam istediğim gibi olduğundan, diğer zahmetli metodları denememe gerek kalmadı.

Amerika’dan özlenenler listemizin ağır toplarından birini törenle sildik bu sabah! Gerçi tekrar Amerika’ya dönmemize ramak kala becerebildik bunu ama, dönünceye kadar afiyetle yiyeceğiz!

IMG_4969

Kokulu Üzüm Reçeli

6 su bardağı sapları ayıklanmış üzüm tanesi

¾ su bardağı toz şeker

Yıkanmış, ayıklanmış üzümleri robottan (sadece kabukları yarılana kadar) çok kısa süre geçirin. Kevgir ya da ince tel elekten, geriye sadece kabukları ve çekirdekleri kalacak şekilde geçirin.

Üzüm suyuna toz şekeri karıştırıp bir tencereye alın. Önce orta ateşte kaynatın, kaynar kaynamaz altını iyice kısın ve ara sıra karıştırarak yaklaşık 1 saat pişirin. Altını kapattıktan sonra soğumasını bekleyin ve kavanozlara koyun. Soğudukça kıvamı artacak, hatta buzdolabında bir gece bekledikten sonra jöle kıvamını alacaktır.

IMG_4924

IMG_4926

IMG_4928

IMG_4931

IMG_4939

IMG_4941

IMG_4944

IMG_4947

IMG_4948

 

4 Responses to “Kokulu Üzüm Reçeli”


  1. eline sağlık bende deniyeceğim

  2. Tarık Anıl Says:

    Buüzümlerden benimbahçemde de var. 2 sepet çıkar. bu tarife göre yapmaya çalışacağım. Evvelki sene şarap yapmaya çalıştım. toplamakta geciktiğimiz için mayalanması epeyce zor oldu. Neticede nefis bir şarap elde ettik. Bu yıl üzüm suyu- şıra yapmayı düşünüyordim. muhtemeler reçel yapacağım.


Bir Yanıt Bırakın

