Harissa’lı Karnabahar

Kasım 5, 2013

Dün yaptığım Harissa’yı çok beğendim ve hemen kullanmaya başladım!

Ne zamandır bütün karnabahar fırınlamayı düşünüyordum ama ne ile tatlandıracağıma karar verememiştim. Dünkü Harissa’yı yoğurtla karıştırıp, biraz zeytinyağı ve limon ilavesiyle bütün bir karnabaharın üstüne boca ettim ve tam istediğime ulaştım! Benim çektiğim fotoğraflarda çoğu zaman olduğu gibi, bu defa da fotoğraf aslının biraz hakkını yedi. Öyle görkemli gözüküyor ki!! ‘Karnabaharı ağzıma sürmem’cilere duyurulur: Bu usul pişirilince bambaşka oluyor!!! Uzun sürede pişiyor ama yapılışı bayağı zahmetsiz. Pişirme süresini kısaltmak  için geniş bir tencerede 5-6 dakika haşlayıp, hemen ardından buzlu bir kaba alabilirsiniz. Ben sebze haşlanan suyu kullanamayacaksam (sebze çorbasında kullanmak gibi) sebze haşlamamayı tercih ettiğimden haşlamadım. Yine de dar vakitte önceden haşlamak iyi bir fikir olabilir.

IMG_5638_2

Harissa’lı Karnabahar

1 orta boy karnabahar

1.5 su bardağı yoğurt

1 tepeleme çorba kaşığı Harissa

1 yemek kaşığı zeytinyağı

¼ limonun suyu

tuz

Fırını öncede 200 derecede ısıtın.

Tüm malzemeleri çukur bir kapta pürüzsüz oluncaya kadar karıştırın. Tabanını hafif yağladığınız bir fırın kabının içine karnabaharı koyup tamamını yoğurtlu karışımla kaplayın. Eğer vaktiniz varsa marine olması için en az bir saat buzdolabında bekletin.

Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 1 saat 45 dakika pişirin (çöp şiş, veya ince bir bıçak batırdığınızda yumuşadığını hissetmelisiniz). Fırından çıkardıktan sonra hafifçe ılımasını bekleyip, dilimler halinde servis edebilirsiniz.

IMG_5616

IMG_5628

IMG_5639

2 Responses to “Harissa’lı Karnabahar”


  1. […] en zor yediğim yemekti! Ondandır belki çok uğraşıyorum karnabaharla. Daha önce de yazmıştım, suyla temas etmeden pişirilince karnabahar bir anda bayıldığım bir yemeğe dönüşebiliyor. […]


Bir Yanıt Bırakın

