Trabzon Hurmalı Martini

Kasım 17, 2013

İsmi pek olmadı, ama kendisi muhteşem oldu!! Renginden, yoğunluğundan, kendinden tatlı oluşundan geliyor muhteşemliği. Geçen yıl yazmıştım gereken önemi veremedim bu meyveye diye. Bu yıl tam tersi, hiç eksik etmiyorum mutfaktan. Geldi yine o mevsim. Tatlılarda, salatalarda kullanmayı çok seviyordum, bu aralar favorim bu martini. Hemen daimi tariflerim arasına aldım kendisini.

IMG_5719

Trabzon Hurmalı Martini

1 su bardağı Trabzon hurması püresi (yaklaşık 2-3 adet hurmadan)

½ portakalın suyu (eğer çok portakal çok tatlıysa biraz da limon suyu ekleyebilirsiniz)

1/3 su bardağı vodka

1 avuç buz

Bardağın kenarı için (isterseniz):

1 yemek kaşığı esmer şeker

1 çay kaşığı tarçın

Trabzon hurmalarını kevgirden geçirerek püre haline getirin. En olgun hurmalardan seçerseniz, çok kolay püre haline gelecektir. Hurma püresini, portakal suyunu, vodka ve buzu shaker’a koyup iyice çalkalayın. Gerek olacağını sanmıyorum ama yine de eğer hurmalar sizin için yeterince tatlı değilse bir tatlı kaşığı bal ekleyebilirsiz. Martini bardaklarına paylaştırın. İsterseniz bardağın kenarın bir dilim portakalı sürüp, esmer şeker/tarçın karışımı serpebilirsiniz.

IMG_5688

IMG_5709

Bir Cevap Yazın

