Yerelması Salatası

Kasım 20, 2013

Bazı sebzeleri az sevmekten çok sevmeye geçişim su değdirmeden pişirmemle oldu. Karnabahar, lahana ve yerelması mesela. Özellikle yerelmasıyla neredeyse baştan tanıştım. İlk defa kızım için incecik kesip cips yapmış, lezzetine inanamamıştım.

Bu salata için yer elmalarını iri iri doğrayıp fırında pişirdim. Kabuklarını soyma ihtiyacı duymadım. Hem daha doğal, hem de çok ama çok daha kolay. İyice yıkayıp, fırçalayıp, kararmış uçlarını kesiyorum, o kadar. Soymam gerekse büyük ihtimalle şimdiki kadar sık pişirmem!! Evdeki yeşilliklerin üzerine koyup, kavrulmuş fındık serptim. Her türlü ikame olur tabi, ama fındık ve yerelmasını beraber denemenizi şiddetle tavsiye ederim. Bir yerlerden tanışıyorlar gibi, tuhaf bir uyumları var. Ana öğün olarak yemek için de, keçi peyniri ya da haşlanmış mercimek ilavesi güzel olabilir.

IMG_5751

Yerelması Salatası

½ kilo yer alması, yıkanmış irice doğranmış

4-5 avuç yeşillik (ben ıspanak ve roka kullandım)

1 avuç dolusu fındık

1 yemek kaşığı zeytinyağı, tuz

Sosu için:

½ limonun suyu

2 yemek kaşığı zeytinyağı

1 diş dövülmüş sarmısak

1 çay kaşığı hardal

tuz, karabiber

Fırını 220 derecede önceden ısıtın.

Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine zeytinyağı ve tuzla iyice ovduğunuz yerelmalarını tek sıra halinde yayın. Fırında hafif kahverengileşinceye kadar, yaklaşık 40-45 dakika pişirin.

Sosun tüm mazlemelerini bir kapta iyice karıştırın. Yeşillikleri sosla birlikte karıştırıp tabağa alın.  Diğer tarafta fındıkları irice doğrayıp yapışmaz tavada hafifçe kavurun. Yeşilliklerin üzerine fırınlanmış yerelmalarını ve kavrulmuş fındığı serpip servis edin.

3 Responses to “Yerelması Salatası”

  1. Gul Oker Says:

    Esracım selam,
    Yerelması salatasını yaptım hatta haftasonu iki ayrı akşam misafirim vardı iki akşamda yaptım.Biz ailecek yerelmasını çok severiz ama fırınlanmış hali müthiş oldu hele birde diğer malzemelerle uyumu diyecek hiç bir kelime bulamıyorum süper di.Bu sadece benim fikrim değil tadan misafirlerimde çok ama çok beğendi.Herkese şiddetle tavsiye ediyorum.Yerelmasını sevmeyen biri bile bu salatayı keyifle yiyeceğinden hiç şüphem yok…Aklına,fikrine,ellerine sağlık .Hakkaten süper….seni çok öpüyorum.
    Gül Öker


  2. […] karışık kök sebzelerinin (havuç, kereviz, vs.) arasında olurdu. Arasıra ben de alır, yerelması salatasında tarif ettiğim gibi fırında pişirirdim. Genellikle etlerin yanında servis ederdim. Artık […]


Bir Yanıt Bırakın

