Alabaş Çorbası

Aralık 23, 2013

Bu sebzeyle tanışmış mıydınız? Yer lahanası da deniyormuş, lahanagillerden, turpla da ilişkili bir sebze. Ben ‘kohlrabi’ ismiyle tanıyordum yurtdışında. Genelde fırınlanmış karışık kök sebzelerinin (havuç, kereviz, vs.) arasında olurdu. Arasıra ben de alır, yerelması salatasında tarif ettiğim gibi fırında pişirirdim. Genellikle etlerin yanında servis ederdim. Artık Karadeniz ve Marmara bölgelerinde de yetiştiriliyormuş. İki yıldır gözüme çarpıyordu ama dün ilk defa alıp eve getirdim. Deneme amaçlı hem tarifini vereceğim çorbayı, hem de salatasını yaptım. Salata yapmaya, alabaşları çorba için doğraken tadına bakar bakmaz karar verdim. Öylece çiğ haliyle harika bir tadı var. Fırınlanmışı, çorbası, ve çiğden salatası öyle birbirinden farklı ki.. Hepsi ayrı ayrı çok sevdim!

Çorba için kıvam artırıcı (kavrulmuş un, krema, vb.) ya da et/tavuk suyu kullanmadım. Kendi kıvamı ve tadını böyle yalın haliyle çok sevdim. Siz isterseniz ekleyebilirsiniz. Üzerindeki üç beş yaprağı ve ince saplarını da çorbayı süslemek için kullandım. Hem süslü oldu, hem de kıtır kıtır bir lezzet kattı.

IMG_5930

IMG_5917 IMG_5919

Alabaş Çorbası

2 adet alabaş

1 orta boy kuru soğan, yemeklik doğranmış

1 tatlı kaşığı tereyağı

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 orta boy yeşil elma

2-3 bardak su

Süslemek için:

İnce doğranmış alabaş sapları ve yaprakları ve bir kaç damla zeytinyağı

Alabaşların ve elmanın kabuklarını soyup küp küp doğrayın ve bir kenera alın. Orta boy bir tencereye tereyağı ve zeytinyağını kızdırıp, soğanları kavurun. İyice şeffaflaşıp hafif sararmaya başlayınca doğranmış alabaş ve elmaları da ekleyin, bir iki dakika daha kavurun. Üzerini örtecek kadar su koyup çabuk kaynaması için ocağın altını açın. Kaynar kaynamaz altını kısıp, tencerenin kapağını kapatın. Yaklaşık 15-20 dakika, elmalar ve alabaşlar yumuşayıncaya kadar pişirin. Blenderden geçirip, doğranmış sap ve yapraklarla, isterseniz bir kaç damla da zeytinyağı ile servis edin.

Bir Yanıt Bırakın

