Mısır Ekmekli Yumurta

Ocak 2, 2014

Daha önce yazmıştım, bayatlamış ekmekleri değerlendirmeyi görev biliyorum diye! En çok da yumurtayla birleştiriyorum, ama çorbadan salataya pek çok işe yaratıyorum.  İstanbul’a gelirken yolda aldığımız, bu sabah iyice kurumuş olan mısır ekmeğiyle de bu yumurtayı yaptım. Aslında bu haliyle tarifi verilmeyecek kadar basit. Eminim pek çok kişinin de aklına geliyordur, ufalanmış mısır ekmeğini yumurtaya karıştırmak. Bir sonraki defa içine karıştırmayı düşündüğüm malzemeler arasında rendelenmiş eski kaşar, incecik doğranmış karalahana yaprakları, yeşil soğan, baharatlar ve taze otlar var. Bu halini de sevdim ama en son dilimim üzerine biraz süzme yoğurt biraz da harissa koyarak yedim. İşte o dilim mükemmel oldu!

IMG_6122_2

Mısır Ekmekli Yumurta

1.5 su bardağı incecik ufalanmış mısır ekmeği (mutfak robotunda bir iki dakikada ufalanabilir)

3 yumurta

1 yemek kaşığı tereyağı

Ufalanmış mısır ekmeği kırıntılarına ayrı bir kapta çırptığınız yumurtaları karıştırın. Tereyağını tavada eritip karışımı tavaya iyice yayın. 4-5 dakika pistikten sonra bir tabak yardımıyla terisini çevirip, diğer tarafını da 2-3 dakika pişirin. Tabağa alıp servis edin.

IMG_6098

IMG_6107

IMG_6110_2

Bir Cevap Yazın

