Lorlu Bulgurlu Pazı Bohçası

Ocak 8, 2014

Arada bir Kadıköy Çiya’ya uğramasak hatırlamayacağız, bazen de hiç bilmeyeceğiz. Pazı, lor ve bulgur nasıl güzel yakışıyor birbirine. Ben biraz baharatları değiştirdim, bir de ceviz ekledim. En büyük değişikliği de sarma şeklinde yaptım. Karadeniz’den Erzurum’a biliniyormuş lorlu pazı sarması. Ama adı üstüne sarılarak yapılıyor. Bu blogda sarmaktan bahsedersem, denemekten vazgecekler olduğunu biliyorum. Açıkçası bazen ben de sarmaya üşeniyorum, ama bu topraklara ait sarmaları bir yandan yerken, ‘sarabilmeyi’ de öğrenip bir kenarda tutmak gerekiyor diye düşünüyorum. Bir gün lazım olur. Göç gelir, sizi yaprakların sarılmadığı ülkelere götürüverir☺Böyle de güzel oldu. 12 yuvalı bir muffin kabına, bayağı özensizce (ters çevirince kalıbın düzgün şeklini alıyor) yaydığım  yaprakları doldurup fırına verdim. Yemek olarak da, başlangıç olarak da enfes! Pazının bol zamanı, deneyin derim!

IMG_6240_2

Loru Bulgurlu Pazı Bohçası

1 demet pazı (13-14 yaprak)

½ su bardağı pilavlik bulgur

1 orta boy soğan, küp küp doğranmış

1 su bardağı kaşar loru

¼ su bardağı doğranmış ceviz içi

tuz, karabiber, yenibahar

1+½yemek kaşığı tereyağı

Fırını önceden 200 derecede ısıtın.

Pazıları yıkayıp bir kenara koyun. Derin bir tencerede bolca suyu kaynatın. Geniş bir kaba da buzlu su koyun. Pazıları 1 dakika kaynar suda beklettikten sonra, buzlu su dolu kaba alın. Yapraklar soğur soğumaz hafifçe sıkarak süzgece koyun, bir iki dakika tüm suyunun süzülmesini bekleyin. Keskin bir bıçakla pazıların orta saplarını çıkarın.

Diğer taraftan içini hazırlamak için, bir tencereye 1 kaşık tereyağını koyup kızdığında soğanları atıp şeffaflaşıncaya kadar kavurun. Bulguru da ekleyip bir iki defa karıştırın ve üzerine 1 su bardağı kaynar su koyup, tuz ve kararbiber ekleyin.  Kaynar kaynamaz tencerenin ağzını kapatın ve altını kısın. Tüm suyunu çekince de altını kapatın. 5 dakika dinlendikten sonra üzerine ceviz ve yenibahar serpip hafifçe karıştırın. İyice ılıdıktan sonra da loru ekleyip iyice karıştırın.

Hafifçe yağladığınız muffin kabının yuvalarına ister yaprakların iki yarısını çaprazlama, ister boylamasını tek parça halinde serin. Yanlarda üzerini kapatacak kadar yaprak bırakmaya çalışın. Üzerlerine hazırladığınız içten (yaklışık ikişer tatlı kaşığı) koyup üzerlerini sıkıca kapatın. Bıçağın ucuyla kalan yarım kaşık tereyağını bohçaların üzerine paylaştırın.

Fırında 25-30 dakika üzerleri çok hafif pembelesinceye kadar pişirin. Biraz ılımasını bekleyip, ters çevirerek tabaklara alın.

IMG_6211

IMG_6224

IMG_6227

One Response to “Lorlu Bulgurlu Pazı Bohçası”

  1. Huma Saruhan Says:

    Merhabalar,
    Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. 🙂 Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.


Bir Cevap Yazın

