Balkabaklı Kahvaltı

Ocak 18, 2014

Balkabağı bağımlılığı olur mu? İsmi bile olmamalı dedirtiyor ama oluyor işte! Her fırsatta balkabağı almak, fırında, buharda, tavada, küp küp, rende, püre her türlü şekle sokmak..hep bağımlılıktan!! O gün yapacak bir şey bulamasam bile fırınlayıp püre yapıyor, dolaba kaldırıyorum. Ertesi gün elbet bir şekle girer diye. Bugünün kahvaltısı gibi mesela. Dünden kalan püre, sütte pişen dövme buğdaya karıştı, biraz süt, biraz fıstıkla afiyetle yendi. Bu kabak özellikle çok tatlıydı, ek bir tatlandırıcıya gerek duymadım. Ama yine de isterseniz pişirirken biraz esmer şekerle, ya da pistikten sonra pekmez ya da bal ilaveysiyle enfes olur. Bir de isterseniz süt ve su karışımını yarım bardak daha artırarak biraz daha sütlaç kıvamında pişirebilirsiniz. Ben sütünü neredeyse tamamen çekecek bir ölçüde yaptım. Servis ederken üzerine hafif süt gezdirdim. Hafta sonunda pişirip, hafta içi biraz sütle ısıtarak yemek için de uygun bir tarif.

IMG_6366

Balkabaklı Kahvaltı

½ su bardağı dövme buğday

1 su bardağı süt+½ su bardağı su

½ su bardağı fırınlanmış balkabağı püresi (200 derecede yaklaşık 1 saat fırınladığım balkabağı dilimlerine hiç bir şey karıştırmadan püre haline getirdim)

1 çimdik tuz

1 yemek kaşığı esmer şeker (isterseniz)

Üzerine:

Tercihinize göre, doğranmış fıstık, badem vs

Tarçın (isterseniz)

Bal veye pekmez (içine seker koymadıysanız veya eklemek isterseniz)

Buğday, tuz, su ve sütü bir tencereye koyun. Orta hararette bir iki defa karıştırarak kaynamasını bekleyin. Eğer kullanıyorsanız şekeri de bu noktada karıştırıp içinde eritin. Kaynayınca, tencerenin kapağını kapatın ve altını en kısık decereceye getirin. Yaklaşık 20 dakika sonra kontrol edin buğdaylar pişmiş, ve halen hafif suluyken balkabağı püresini ekleyip karıştırın. Bir iki dakika, balkabağı ısınıp buğdaya iyice karışınca altını kapatıp bir iki dakika dinlendirin. Sevis için tabaklara alın, üzerine isteğinize göre doğranmış fıstık, badem, tarçın serpin. Tatlanmasını isterseniz biraz bal veya pekmez ekleyin. Eğer katı olmuşsa da biraz üzerine süt gezdirin.

One Response to “Balkabaklı Kahvaltı”

  1. metin Says:

    mrhb çok güzel tarifler veriyorsunuz ellerinize sağlık ben kendi sitemde kadincayemek.com.tr paylaştım benim sitemede tarif eklerseniz sevinirim izniniz olursa yayınlarım tşk


Bir Yanıt Bırakın

