Ayıntab Dolması

Mart 4, 2014

Gaziantep’in üzerimdeki etkileri halen sürüyor. Bir sonraki Mardin gezisine kadar da sürer tahminim. O gün bu gündür getirdiğim malzemelerle, oradan aklımda kalan lezzetleri düşünerek bir şeyler yapıyorum. Bu tarif, o şahane haftasonundan aklımda kalanların dolma şeklinde vücut bulmuş hali! Getirdiğim kurutulmuş uzun biberlerin içine, nohut (illa ki), pırasa ve baharat karışımı doldurdum, üzerine de tane sumaktan çıkardığım sumak ekşisini döktüm ve fırına verdim. Ben soğumasını bekleyemedim yemek için, ama hafif ılıyınca öyle güzel oldu ki! İster meze, ister giriş yemeği, ister vejeteryan ana öğün. Bir sebeple deneyin isterim.

IMG_6830

Ayıntab Dolması

10 adet kurutulmuş biber

4 dal pırasa (beyazlarının tümü, yeşillerin sert kısımları)

1 su bardağı haşlanmış nohut

1 avuç nane, 1 avuç dereotu, 1 avuç maydanoz (hepsi ince ince kıyılmış)

2 yemek kaşığı zeytinyağı

tuz, isot biber, toz sumak

½ bardak sumak ekşisi*

Fırını önceden 190 derecede ısıtın.

Kuru biberleri yumuşamaları için yarım saat kaynar kaynamaz bir kaba aldığınız sıcak suda bekletin. Çıkarıp süzün ve soğumaları için bir tabağa alın.

Genişçe bir tavaya zeytinyağını koyun ve ince ince doğradığınız pırasaları kavurmaya başlayın. Pırasalar iyice yumuşayınca haşlanmış nohut, tuz, isot ve toz sumak ekleyip bir iki dakika daha kavurmaya devam edin. Altını söndürüp içerisine doğranmış yeşillikleri atın. İyice karıştırıp hafif soğuması için kenara alın.

Biberleri nohutlu karışımla doldurup hafifçe zeytinyağı gezdirdiğiniz fırın kabına dizin. Üzerine yarım su bardağı sumak ekşisi ve yarım su bardağı su ekleyip fırına verin. Yaklaşık 40 dakika sonra fırından alın, ılıyınca servis edin.

*Sumak ekşisi elde etmek için 1 kahve fincanı tane sumağın üzerine 2 kahve fincanı sıcak su koyup 1 saat beklettim. Taneleri süzüp suyunu kullandım.

Bir Cevap Yazın

