Balık Dürüm (Fish Taco)

Mart 9, 2014

Ne çok yapardım Amerika’dayken. Tortilla (ince, küçük dürüm ekmeği)’nin bolluğundan mı, her köşede bir taco’cu oluğundan sürekli aklıma gelişinden mi bilmem, en az haftada bir, bir çeşit (etli, tavuklu, sebzeli) taco yapardım. En çok da kızıma ya da çocuk misafirlere çabucak bir şeyler hazırlamak istediğimde. İstanbul’da üç buçuk yılda bir defa bile aklıma gelmedi yapmak. Buranın durümleriyle hasret gidermeye çalışmaktan büyük ihtimalle:)

Markette hazır tortilla bulunca aşağıdaki gibi bir şey yaptım. Ben malzemeleri damağımın dikine giderek belirledim. Latin mutfağından, kişniş, lime, avacado ve isli paprika’yı taşıdım ama hepsini benzerleriyle, kendi sevdiklerinizle değiştirmek mümkün. Tüm malzemeleri birleştirmek için de benim pek sevdiğim avakado sosunu kullandım. Dışarıda yediğimiz fish taco’larda kullanılan mayoneze çok havalı bir alternatif oldu.

 

IMG_6867

IMG_6869

 

Balık Dürüm (Fish Taco)

2 dürüm için:

2 adet tortilla/lavaş

100 gram kılçıksız, ince dilimlenmiş, balık fileto (ben bu defa deniz alası kullandım)

(balıkların üzerini kaplamak için isli paprika, bir tatlı kaşığı un, kimyon, tuz ve karabiber)

1 yemek kaşığı zeytinyağı

1 su bardağı rendelenmiş kırmızı lahana

2 yemek kaşığı ince doğranmış yeşil soğan

2 yemek kaşığı avakado sosu

1 avuç taze kişniş

Tortillaları isterseniz ızgarada, hafif ızgara izi çıkacak kadar ısıtın.

Bir poşete un, tuz, karabiber, isli paprika ve kimyonu koyup iyice karıştırın. Dilimlenmiş balıkları da poşete atıp dilimlerin üzerlerinin tamamiyle kaplanmasını sağlayın.

Bir tavaya zeytinyağını koyup kızdırın. Balıkların her iki tarafını da altın rengi oluncaya kadar pişirin.

Isıttığınız tortilla ekmeklerinin üzerine önce rendelenmiş kırmızı lahanaları, daha sonra yeşil soğan ve kişniş yapraklarını koyun. Balıkları üzerine yerleştirip, en son avakadolu sosu gezdirin. Katlayıp afiyetle yiyin.

 

 

Bir Yanıt Bırakın

